Butik Çağrı Merkezi Nedir?


Çağrı merkezleri günümüzde hem büyük bir istihdam alanı haline gelmiş durumda. Değişen hizmet politikaları ve gelişen teknoloji doğrultusunda kurumsal şirketler artık kendi bünyelerinde çağrı merkezi bulundurmaya başlamışken, orta ölçekli firmalar ise çağrı merkezi hizmeti veren asistan şirketlere yönelmektedirler. Çağrı merkezlerinin birincil kalite kriterlerinden biri olan servis hızı ise rekabet ortamına dökülmüş durumdadır. Bu nedenden dolayı firmalar en iyi hizmeti verebilmek adına çağrı merkezlerine oldukça fazla önem vermektedirler. Tüm bu ihtiyaçların sonucu olarak firmalara dış kaynaklı hizmet veren butik çağrı merkezleri ortaya çıkmıştır, diğer adı callcenter olan bu çağrı merkezlerinde ortalama 12 ila 100 müşteri temsilcisi görev alabilmektedir.

Butik Çağrı Merkezlerinin Avantajları Nelerdir?


Firmalar tarafından bir hayli önemsenen çağrı merkezi iletişim ağı aynı oranda müşteri için de önemli bir hâl almıştır. Dolayısı ile herhangi bir çağrı merkezini değerlendirirken müşteri memnuniyetini ön planda tutmak son derece önemlidir.Çağrı merkezleri ve işletmeler arasında kurulan profesyonel iletişim, müşteri bağlılığını ve memnuniyetini arttırmaktadır. Bu bağlamda firmalar artık, gerekli ortam ya da bütçeye sahip olmasalar bile mutlaka bir callcenter sahibi olmak durumunda. İşte bu bağlamda yardımlarına Butik çağrı merkezleri yetişiyor, şirketler gerekli anlaşmaları yaptıkları bir callcenter ile çalışmaya başlayarak gerekli olan tüm müşteri hizmetlerini alıyorlar. Butik çağrı merkezlerinin avantajları oldukça fazla; Şirketin tüm çağrıları bu merkezlerce karşılanıyor, çözümler üretiliyor. Üstelik sadece çağrı ile kalmıyor, fax, e-posta,sms, online sohbet gibi hizmetler de merkez tarafından karşılanıyor. Firmaları büyük bir ofis, bakım-onarım ve eğitim yükünden kurtaran callcenterlar her gün gelişmeye devam ediyor.

Butik Çağrı Merkezlerinin Dezavantajları


Küçük çağrı merkezlerinde karşılaşılacak en büyük sorun gelen çağrıların otomatik bir sistemle müşteri temsilcilerine dağıtılıyor olmasıdır. Büyük çağrı merkezlerinde çağrılar bir filtreden geçirilip yetkili müşteri temsilcisine aktarılırken burada bu pek mümkün değildir. Diğer dezavantajları ise şöyle; kısıtlı bütçe ve ücretler, yüksek çalışan devinimi, çalışanlar arasındaki kaçınılmaz samimiyet ve vardiya planlaması. Tüm bu olumsuzluklar daha çok 12 ila 30 kişilik küçük çağrı merkezlerinde daha çok hissedilir.