Çağrı Merkezi Destek Hattının Kurumsal Şirketlere Faydası


Çağrı merkezi, kurumların müşterileri ile olan ilişkilerini arttırmaları için gerekli olan departmanlardan birisidir. Bu departman, telefon, e-mail ya da sosyal medya aracılığı ile gelen şikayet, öneri ve isteklerin kayda alınmasını ve çözüme kavuşmasını sağlamaktadır. Kar amacı güden firmaların çağrı merkezi kurmasındaki en önemli amaçları, müşterilerden gelen tüm talepleri anında karşılamaktır. Kurumlar çağrı merkezleri aracılığı ile müşterileri ya da ortakları ile olan ilişkileri daha etkin bir biçimde yönetebilmektedir. Bu sistemler 2 taraflı çalışmaktadır. Müşteriler genellikle hızlı bir biçimde ulaşıp geri dönüş alabildikleri kurumlarla çalışmayı tercih etmektedir. Bu nedenle de eğer kurumlar kar elde etmek ve güven oluşturmak istiyorsa mutlaka çağrı merkezi kurmalıdır.

Peki çağrı merkezi destek hizmetinin kurumlara olan faydaları nelerdir?

  • Size ulaşmak isteyen müşterilerinize kurumsal şirket sesini yansıtmaktadır
  • Size herhangi bir sebepten ötürü ulaşmak isteyen müşterilere hızlı bir biçimde dönüş yapmanızı sağlar
  • Müşterilere “bugün git yarın gel” dememiş olursunuz, güvenilirlik artar
  • Müşteriler istedikleri cevaba hızlı bir biçimde ulaşır
  • Kaç müşteri ile görüşüldüğünü, satışları ve sorunların raporlanmasını sağlar
  • Müşterilerin taleplerinin cevaplanıp cevaplanmadığı takip edilebilir
  • Sisteme eklenecek olan özel yazılımlar sayesinde çalışanlar takip edilir böylece verimlilik de arttırılmış olur
  • Sistem ses kaydı yapma imkanı sunar. Bu sayede müşteri talepleri birkaç kere dinlenerek daha rahat çözümlere ulaşılabilir
  • Müşteriler geri aranarak, memnuniyet dereceleri öğrenilir
  • Cross satış yapma imkanı sunar
  • Yapılan indirim ve kampanya gibi olanaklar müşteriye çağrı merkezleri aracılığı ile iletilebilir, bu şekilde reklam giderlerinden de tasarruf edilir
  • Özellikle elektronik eşya firmalarında bazı sorunlar direkt olarak telefonla çözülebildiğinden, teknik servislerde fazla iş yükü kalkar, verimlilik artar
  • Müşterilerin size 7 gün 24 saat ulaşmasını sağlarsınız
  • Belirli bir hedef kitleye reklam yapılabilir

Her Kurumun İhtiyacı


Çağrı merkezleri müşterisi ile iyi bir iletişime geçmek isteyen her kurumun en önemli ihtiyacıdır. Bu nedenle mutlaka bu tip bir departman kurmak gerekmektedir. Bu sayede uzun vadede satışlar da artacak aynı zamanda müşteri memnuniyeti ve sadakati de sağlanacaktır.