Çağrı Merkezinde Kariyer İmkânları


Ülkemizde 90’lı yılların başından itibaren kullanılmaya başlanan ev telefonları 2000’li yılların başında yerini cep telefonlarına bıraktı. Telefon kullanımının yaygınlaşması iletişim konusunda hepimize büyük konfor sağladı. Telefonlar sadece yakınlarımızla iletişim kurmamızı sağlamadı,hemen hemen her sektörden firmalar bizlerle telefonda iletişim kurmaya başladılar. Aynı anda gelişen teknoloji ile şirketler müşterileri ile ilgili bilgilendirmeleri telefon aracılığı ile yapmaya başladılar. Hatta sadece bilgilendirmekle kalmayıp telefonda satış-pazarlama kapısını da araladılar.

Çağrı Merkezleri Her Yerde


Bankalar, bireysel veya kurumsal güvenlik şirketleri, iletişim ve teknoloji firmaları, sigorta şirketleri, kamu gibi kuruluşlar çoğunlukla kendi çağrı merkezlerini bünyelerinde barındırıyorken kurumsal firmalara çağrı merkezi hizmeti sunan sayısız asistan şirket mevcut. Pazardaki ihtiyacı karşılamak üzere kurulan bu çağrı merkezi asistan şirketleri ülkemizde önemli bir istihdam alanı haline gelmiş durumda. En fazla İstanbul’da olmak üzere birçok farklı ilde de kurulmaya devam ediyor.

Lise Mezunlarına Kariyer Fırsatı


Çağrı merkezleri genellikle Üniversite ya da yüksekokul mezunlarına istihdam olanağı sağlarken Lise mezunlarına da kariyer imkânı sunuyor. Müşteri temsilcisi pozisyonunda başlayan kariyer yolu, ekip yöneticiliğinden Süpervizörlüğe ve müdürlüğe kadar uzanıyor. Yöneticilerini müşteri temsilcisi pozisyonundaki çalışanlarından seçen çağrı merkezleri, nitelikli eleman yetiştiriyor denilebilir.

Çağrı merkezlerinin hizmet verdiği bazı sektörler şöyle; yapı-inşaat, telekomünikasyon, taşımacılık-lojistik, elektronik-bilişim, sağlık, otomotiv, seyahat, finans,e-ticaret, satış ve tele pazarlama gibi birçok sektöre hizmet ediyor.Gelişen teknoloji ve büyüyen hizmet sektörü ile çağrı merkezlerinin Pazar payının çok daha büyümesine neden olacağı öngörülüyor.

Çağrı Merkezleri Evden Çalışma İmkânı Sunuyor


Bu istihdam alanının sahip olduğu en avantajlı taraflardan biri de çalışanlara evden çalışma imkânı sunuyor olması. Diğer adıyla Home Office olan evden çalışma şekli; çalışanlarının ofise gitmeden mesai saatini evde tamamlama imkânı sunan bir sistem. Çoğunlukla öğrenci, emekli, engelli ya da herhangi bir nedenden dolayı evden çıkamayan bireyleri müşteri temsilciliği konusunda periyodik ve dönemsel eğitimler vererek iş imkânı sağlayan bir sistem. Herhangi bir nedene bağlı olmaksızın sadece tercih sebebi olarak da Home Office çalışma şekli ile istihdam sağlanabilir.