Çağrı Merkezinde Motivasyon


Çağrı merkezi müşteri ve firma arasındaki iletişimi sağlamak ve sorunlara anında çözüm üreterek müşteri memnuniyetini arttırmak için çalışmalar yürütmekle görevli personellerden meydana gelmektedir. Çağrı merkezinde görev almakta olan personelin motivasyonu ne kadar yüksek olursa müşteri ile ilişkileri ve müşteri ile kurmuş olduğu iletişim de bir o kadar iyi ve güçlü olur. Bu sebepten dolayı çağrı merkezinde motivasyon büyük ölçüde önem taşımaktadır.

Çağrı merkezinde görevli olan personel müşteri ile yaptığı tüm görüşmelerde firmayı ve firmanın vermiş olduğu hizmetin kalitesini temsil ettiğinden dolayı oldukça önemli bir görev üstlenmektedir.

Çağrı Merkezinde Çalışan Personelin Motivasyonu Nasıl Yükseltilir


Çağrı merkezinde hizmet vermekte olan personelin motivasyonu her zaman yüksek olmalıdır. Çalışanlar müşteriler ile birebir iletişim kurduğundan dolayı firmanın vermiş olduğu tüm hizmeti iyi bir şekilde bilmeli ve bu konuda eğitime tabi tutulmalıdır. Çağrı merkezinde görevli kişiler firmanın sağlamış olduğu ürün ve hizmet kalitesini ne kadar iyi bilirse firmayı da o kadar iyi bir şekilde temsil eder ve müşteri sorunlarında çok daha hızlı ve çok daha doğru bir şekilde çözüm üretebilir.

Personelin ihtiyacı olan teknolojik tüm cihazların karşılanması, bulunduğu ortamın motivasyonu düşürecek şeylerden uzakta bulunması, stresten uzak durması ve yetkisinde herhangi bir kısıtlama olmaması çağrı merkezinde çalışmakta olan personellerin motivasyonunu etkileyen en büyük etkenler arasında yer almaktadır.

Çağrı Merkezlerinin Amacı Nedir


Çağrı merkezlerinin en büyük amacı müşterilere kaliteli bir hizmet sunmaktadır. Aynı zamanda müşterilere satış sonrası destek de sağlamakta olan çağrı merkezleri müşterilerin satın almış oldukları ürün ve hizmetler ile ilgili tüm sorularına, şikayet ve önerilerine en kısa sürede doğru cevap vermek ve kalıcı çözüm sunmakla görevlidir. Çağrı merkezi ne kadar çözüm odaklı olursa ve müşteriye ne kadar kısa süre içerisinde dönüş sağlarsa müşteri memnuniyeti de o kadar artar. Müşteri memnuniyetinin artması da firmanın kaliteli hizmet sunduğu düşüncesini yaygınlaştırarak firmanın büyümesinde ve gelişmesinde büyük rol oynamaktadır. Çağrı merkezleri iletişimi bu sebepten dolayı oldukça önemlidir.