Çağrı Merkezinin Pazardaki Önemi


Şirketler müşterileri ile sürekli bir biçimde iletişim halinde olan önemli sayıda departmana sahiptir. Bununla birlikte, departmanlar genellikle ağır iş yükleriyle uğraştığından, sürekli olarak müşterilerle görüşmeye zaman ayıramamaktadır. İşte tam olarak bu nedenle “Çağrı Merkezi” kurulmakta ve müşterilerle olan ilişkiler oradan yönetilmektedir. Bildiğiniz üzere zaman zaman müşteriler, müşterileri temsilcilerinden biriyle konuşmak için şirket tesislerine gitmeye zaman ayıramaz. Bazen de gittikleri zaman yoğunluktan ötürü oradan biriyle görüşme fırsatı bulamaz. Hal böyle olunca da firmanın müşterisi olan ilişkileri zayıflar bazen de kopacak noktaya gelir. Bu da şirketin kar etme olanağını düşürmektedir. Bu erişilebilirlik sorunu markalar için ciddi anlamda önemlidir ve bu nedenle müşterileri ile 7 gün 24 saat iletişimde kalabilmek ve Pazarda tutunabilmek için bünyelerinde çağrı merkezi bulundurmaları şarttır.

Hizmetleri İyileştirir


Çağrı merkezleri, birçok şirketin kendi hizmetlerini iyileştirmelerine yardımcı olmuştur, zira müşterilere kendi evlerinde rahat bir biçimde sorunlarını çözme fırsatı sunmaktadır. Peki çağrı merkezleri neleri kontrol eder? Firmalar için neden iyidir?

Müşteri hizmetleri departmanı: Aracıların, müşterilere bir ürün veya hizmetin özellikleri hakkında bilgi sağladıkları kanaldır.

Satış departmanı: Müşteriler için ürünleri ve hizmetleri satın alma sürecini kolaylaştıran bir alandır. Çünkü müşterilerin istedikleri şeyi satın almaları için bir telefon görüşmesi yapmaları yeterlidir.

Alacak hesapları: Finansman şirketlerinin en önemli kaynaklarından biridir. Bu alan sayesinde geç ödemelerin veya yatırımların toplanması sağlanır.

Teknik destek: Özellikle elektronik eşya ya da hizmet sunan firmaların en önemli hizmet alanlarından birisidir. Teknik destek depertmanı bu tip firmaların bel kemiği sayılabilir. Müşterilerin sorunları bu alandan kısa bir biçimde çözüme kavuşmaktadır.

Müşteri hizmetleri departmanı: Aracıların, müşterilere bir ürün veya hizmetin özellikleri hakkında bilgi sağladıkları kanaldır.

Şikayet ve öneri departmanı: Müşteriler ürün ve hizmetler hakkındaki istek ve şikayetlerini bu departmana bildirmektedir. Bu sayede varsa sorunlar hızlı bir biçimde işleme alınır ve çözülür. Bir şirkette çağrı merkezi bulundurmak, faaliyetlerde iyileşmeye yol açmaktadır. Bu nedenle çağrı merkezleri avantajlı departmanlar olarak değerlendirilmelidir. Bir firma ya da marka eğer pazarda görünürlüğünü ve müşteri memnuniyetini arttırmak istiyorsa bu departmana önem vermelidir.