Çok uluslu ülkelerde kurumsal şirketler ihtiyacı olan çağrı merkezi hizmetlerini nasıl alabilir?


Çok uluslu ülkeler adından da anlaşılacağı gibi birden fazla etnisiteyi bünyesinde barındıran ülkelere verilen addır. Bu ülkelerde insanlar ana dil olarak birden fazla farklı dili konuşabilmektedir. Hal böyle olunca da kurumlarda çağrı merkezi hizmetleri de birden fazla dilde verilmesi gerekmektedir. Günümüzde birçok işletme, uluslararası bir biçimde çalışmaktadır. Özellikle de müşteri hizmetleri konusunda hassas olan kurumlar, bulundukları ülke içerisinde çoğunlukta olan tüm dillerle destek vermek istemektedir. Müşteri çeşitliliği hali hazırda çok mühim bir konuyken, tüm dillerde hizmet vermek de en az bu kadar önemsenmektedir. Kurumsal şirketler çok uluslu ülkelerde ihtiyacı olan çağrı merkezi hizmetini, bu altyapıyı sunan firmalardan alabilmektedir. Firmalar ihtiyaç olan dil üzerinden altyapıyı kurmakta ve o dili bilen çalışanları müşteri hizmetleri departmanında çalıştırmaktadır.

Çok Dilli Çağrı Merkezleri


Çağrı merkezleri bir firmanın rekabet edebilmesi için en önemli araçlardan birisidir. Bu nedenle de çok uluslu ülkelerde müşteri taleplerini hızlı bir biçimde sağlamak için birden fazla dilde hizmet vermek elzemdir. Bu hizmete de “çok dilli müşteri desteği” adı verilmektedir. Farklı zaman dilimlerinde farklı kültür ve dillere ait olan tüm tüketiciler bu hizmet sayesinde elde tutulabilir. Peki çok dilli bir çağrı merkezi kurmak için ne gerekmektedir?

Öncelikle hedef kitle belirlenmelidir:

Kurumlar ya da kuruluşlar çok dilli bir çağrı merkezi kurmak için öncelikle hedef kitleyi belirlemeli ve onların dilini analiz etmelidir. Örneğin Türkiye’de yaşanıyorsa, Arapça, Türkçe ve Kürtçe dilde hizmet vermek; daha fazla müşteriye ulaşmak için ideal bir seçim olacaktır.

Bu hizmeti sunan çağrı merkezi sistemleri bulunmalıdır:

Hedef dil belirlendikten sonra bu dilde hizmet veren çağrı merkezi sistemlerini bulmak gerekecektir. Bu sistemleri bulduktan sonra yapılacak olan anlaşmalarla altyapı hazırlanacak ve tüketiciyle doğrudan iletişim kurmak mümkün hale gelecektir. Eğer sizler de çok uluslu bir ülkede hizmet veren firmalardansanız mutlaka çok dilli bir çağrı merkezi altyapısı ile çalışmalısınız. Bu şekilde daha fazla müşteri kazanabilir ve kar elde edebilirsiniz.