Home Agent Nedir?


Home agent, evden çalışma gerçekleştirmekte olan müşteri temsilcileri için kullanılan bir kavram olmakla beraber, çağrı merkezi organizasyonlarında görev alan müşteri temsilcilerinin (agent), evde çalışan versiyonları olduklarını söylemekte doğru bir tanımlama olacaktır. Bazen evden işe gelemeyecek durumda olan kişiler için bazense tamamen çağrı merkezinin belirlediği çalışma politikaları uyarınca home agentler görevlendirilmektedir.

Evden çalışmak bugün birçoğumuzun hayallerini süsleyen çalışma şekillerinden biri olmakla beraber işveren açısından bazı zorluklarının olabileceğini belirtmekte de fayda var. Ancak önce avantajlarından başlamak gerekirse home agentler, iş hayatındaki tüm zorlu atmosferden uzak evinin sıcak ortamında çalışma şansına sahiptir.

Ayrıca özellikle büyük şehirlerde oldukça can sıkıcı duruma gelen ulaşım gibi bir sorunu da olmadığından zamanı en verimli şekilde kullanabilecektir. Kısacası tamamen işine motive olmuş girişken ve yetenekli bir home agentin çağrı merkezindeki bir müşteri temsilcisinden daha etkili bir portre çizmesi oldukça olasıdır.

İşveren açısından dikkat edilmesi gereken hususların en başında doğru bir home agent seçimi yapmak geliyor. Zira yasalara göre evden çalışan personelin iş saati esnasında, evinde başına gelebilecek ev kazalarında tüm sorumluluk işverene ait olduğundan seçim yaparken sorumluluk sahibi, iş ahlakı gelişmiş ve güvenilir kişiler tercih etmek oldukça önemlidir.

Bu bağlamda home agentleri sıfırdan işe başlayan kişiler arasından seçmek yerine, Çağrı Merkezi içindeki operasyonların herhangi birinde halen çalışmakta olan kişiler arasından seçmek çok daha yerinde bir tercih olacaktır.