Inbound ve Outbound hizmetleri


Inbound ve outbound hizmetleri hakkında bilgi vermeden önce size tanımlardan biraz bahsedelim. Inbound, çağrı alan yani gelen çağrılara yanıt veren çağrı merkezleri için kullanılan bir terimdir. Ülkemizdeki coğrafik olmayan alan kodları ile yapılan (0800 -444 vb.) aramalar için kullanılan bu servis türü genelde hizmet, yardım, destek, bilgi alma gibi kanallar için tercih edilir.

Outbound, ise dış arama ya da çağrı gerçekleştiren olarak adlandırılan çağrı merkezlerini tanımlamak için kullanılır. Bu hizmet türü ağırlıklı olarak tele marketing ya da tele satış olarak adlandırılan pazarlama tekniği için kullanılmaktadır. Ayrıca bu hizmetin ek kullanım alanları kurumsal ve bireysel müşteri bilgilendirme, tahsilat ödeme bilgilendirme ve tahsilat işlemleri olarak da bilinir.

Genel çağrı merkezi mantığı Inbound sistemler üzerine algılanmaktadır. Firmaların gelişen pazarlama teknikleri ve satış sonrası destek becerilerini arttırma çabaları doğrultusunda satış sonrası müşteri ilişkileri için kurulmuş bir sistemi işaret eder.

Çağrı merkezleri kalite ve müşteri memnuniyeti çalışmalarının odak noktasını oluşturur. Ürün ya da hizmet için doğrudan kullanıcıların sağladığı geri dönüşler uzman kadrolar elinde işlenerek üretim proseslerinde düzenlemelerin yapılmasını sağlayabilir. Aynı şekilde hizmet sunulan firmalarda olumlu ya da olumsuz geri beslemeler ile servis kalitesi ve servis zamanı geliştirilebilir. Böylece büyük maliyetlere sebep olan garanti dahilindeki cihazlara ayrılan bütçenin daraltılması sağlanabilir.

Outbound yani giden aramalar üzerine kurulu çağrı merkezleri ise firmanızda sizin sadece işinizi yapmanıza ve gereken diğer bütün pazarlama ve tahsilat takibi işlerini bu birime devretmenize olanak sağlayan bölümlerdir. Bluecom tarafından özel olarak yapılan müşteriye yönelik özel pazarlama faaliyetleri sayesinde sizlerin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi sizin adınıza son kullanıcıya tanıtıp satışlarınızı gerçekleştirebiliriz.

Aynı zamanda mevcut kanallarınızdaki satışlarınızın satış sonraki takibini yapıp tahsilat ödeme bilgilendirme ve tahsilat işlemlerini online olarak gerçekleştirebiliriz. Firmanızın satış sonrasında büyük emek ve zaman kaybına neden olan tahsilat sürecini sizin yerinize çağrı merkezimizdeki uzman kadromuz üstlenir.

Firmanızın yeni ürettiği ya da mevcut ürünlerinizi özel kampanyalar dahilinde tele satış ya da tele marketing diye adlandırdığımız yöntem ile yapabiliriz. Bu yöntemde size özel satış stratejileri ve özenle seçilmiş bilgi bankası verilerimiz sayesinde müşterilerinizi doğrudan ürünleriniz ile buluşturabiliriz.