Müşteri Hizmetleri ve Çağrı Merkezleri


Garanti süreçleri, servis ve kurulum hizmetleri ya da teknik destek talepleri. Hiçbir ürünü almadan önce kendinize bunlardan birinin ne önemi var ki diye düşündünüz mü? Peki müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri olmayan bir ürünü siz tercih etmiyor iseniz müşterileriniz niye tercih etmeli?

Marka olmanın birinci şartlarından biri de ürettiğiniz ürün ya da verdiğiniz hizmetin arkasında durabilmektir. Bu sayede insanlar sizin ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi tercih edeceklerdir. Eğer sattığınız ürünün teslimatında, kurulumunda ya da garanti sürecinde size ulaşmakta, bilgi almakta sorun yaşarlar ise bu sizin markanıza ciddi zararlar verecektir.

Günümüzde Müşteri İlişkileri departmanı artık Müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri olarak adlandırılmaktadırlar çünkü iletişim ve sorun çözmenin en büyük adımı insanların size ulaşabilmesidir. Eğer çalan telefonları cevaplayacak yeterli personeliniz yoksa ya da bu personel gerekli bilgi ve donanıma sahip değil ise bu da sizin markanızı olumsuz etkileyen faktörlerden olacaktır.

Tabii ki de müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri sadece size gelen çağrıları kabul etmek ve müşterilerinizin taleplerini değerlendirmenin dışında da sizlere destek olmaktadırlar. Özellikle gelen çağrı hizmetleri arasında size pek çok alternatifli seçenek sunarken giden çağrı ile de sizlere inanılmaz olanaklar sağlayabilirler.

Giden çağrı hizmeti ile müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri yeni ürünleriniz hakkında potansiyel ve mevcut müşterilerinizi bilgilendirebilir ve onlardan aldıkları doneleri sizlere iletebilir. Hatta isterseniz onlara yönelik pazarlama hizmeti de verebilir. CRM yazılımınızda yapılacak düzenlemeler sayesinde müşterilerinizin memnuniyet ve sizi tekrar tercih etmesini nasıl sağlayacağınıza dair ciddi ip uçları elde edebilirsiniz.

Bunun yanında özellikle tahsilat birimlerinizin ihtiyacı olan ve en çok vakitlerini alan collection aramaları, ya da tahsilat işlemleri eğitimli bir personelin elinden müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri tarafından kolayca yapılabilir.

Sizler de hem mevcut müşterileriniz ile ilgili aynı kanalı ve dili kullanmanın verdiği rahatlığı yaşarsınız hem de bu sayede müşterilerinizin tepkilerini ve ilgilerini düzenli olarak raporlar halinde görebilirsiniz. Müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri yatıkları her görüşmeyi, her işlemi anlık olarak sisteme kayıt ettikleri için siz sadece birkaç tuşa basarak anlık ve gerçek zamanlı olarak işinizin nasıl yürüdüğünü görebilir ve isterseniz müdahale edebilirsiniz.