Türkiye’de Offshore Outsourcing


Türkiye, çağrı merkezleri alanında uzun yıllardan beri gelişmeleri takip ederek ve teknolojik açıdan dünyaya uyum sağlamaya çalışmaktadır. Fakat her alanda olduğu gibi bu alanda da devlet desteği son derece önemlidir. Güçlü kurumsal firmalar kendi bünyelerinde yüksek teknolojili çağrı merkezleri barındırmalarına karşın, kaliteli hizmet anlayışı ile hareket eden fakat imkanlar dahilinde teknolojiye ayak uydurmakta zorluk yaşayan bir çok büyük, orta ve küçük ölçekli çağrı merkezi bulunmaktadır. Bu bağlamda, özellikle offshore outsourcing call center konusunda hükümet desteği mutlak gereksinimdir.

Nedir Offshore Outsourcing Call Center?


OffshoreOutsourcing Call Center dış kaynaklı yurtdışı çağrı merkezi olarak adlandırılabilir.Söz konusu çağrı merkezleri Türkçe dışında Almanca, Fransızca, İngilizce gibi dillere hâkim olan müşteri temsilcileri ile çalışır. Türkiye’de bayiliği ya da isim hakkı bulunan, pazarda olan firmalara hizmet verenbu çağrı merkezleri için nitelikli çalışan çok önemlidir. Yurtdışı menşeili firmaların katı kuralları vardır ve eğitim süreçleri zorludur. Ülkemizde konuşulma oranı olarak büyük pay sahibi olan dil Almancadır.Bunun sebebi vatandaşlarımızın uzun yıllardan beri daha çok Almanya’da yaşamayı tercih etmesi ve orada uzun yıllar kaldıktan sonra Almancayı ana dili gibi konuşabiliyor olmasıdır. Örneğin; Bu avantajlı durumumuzdan haberdar olan Lufthansa (Alman havayolu şirketi) Türkiye’de bir ekip kurmuş ve Almanca bilen vatandaşlarımıza birlikte çalışma imkânı tanımıştır. Bu anlamda offshorecallcenter konusunda Alman firmalara yönelmek isabetli olacaktır. Türklerin yaşadığı diğer iki ülke olan Fransa ve Hollanda da ortak çalışmalar yürütebileceğimiz diğer dış kaynaklar.

Offshore Call Center Konusunda Neredeyiz?


Türkiye, Avrupa’dan gelecek olan işbirliklerinin ele alınması ve bu ülkelere çağrı gerçekleştirmek için formüller geliştirmektedir. Almanca konuşan ülkeler için alternatif bir kaynak olduğumuz kanıtlanmıştır. Türkiye bu alandaki ilk atılımını Siemens Business Services şirketi ile yapmıştır.Çok çok önemli bir milletlerarası müşterisine ortalama 10 lisanda hizmet vermeye başlamış, Lufthansa(Alman Havayolu Firması) İstanbul’da bir merkez açmıştır. Bu alanda çalışmalar sürüyor, Home Office çalışma şeklinin çağrı merkezlerine uyarlanması ile evden çalışmak isteyen Almanca bilen personel sayısı artmaya devam etmektedir.