Call Center

call center

Call Center İletişim

Çağımızda herkes bir tıkla bir telefonla dudaklarından çıkan iki kelime ile birden fazla şeyi halledebilmektedir. Teknolojinin getirdiği yenilikler ile beraber insanlar her sorunun bir an önce halledilmesini istiyor. Bu da iletişim ile mümkün. Bu yüzden firmalar çeşitli ekipler kurarak satış oranlarını artırmak ve müşteri sayılarını artırmak istiyor. Bu ekiplerden birisi de call center ekibi firma ile sizin aranızda bir bağ oluşturan bu ekip aynı zamanda sorunlarınızı anlık olarak çözebilmektedir. Call center çalışma mantığı olarak donanımcı, yazılımcı ve müşteriyle uğraşan bir temsilci mantığıyla çalışmalıdır. Müşterinin problemini o an için diğer birimler çözecektir ve bu sırada müşteri temsilcisi müşteriye işlem hakkında bilgi verecektir. Süreç sağlıklı ilerlerse ortaya çıkacak olan sonuç sadece memnun müşteriler olacaktır.

Call Center Çalışma Şekli Nasıldır?

Büyük firmalar için olmazsa olmazlardan olan call center çok profesyonel ve zor bir hizmettir. Bir call center kurmak istiyorsanız kesinlikle işinizin rayında olması gerekmektedir. Aynı zamanda callcenter maddi olarak büyük bir yük demektir. Müşterilerim artsın ve şirketim büyüsün diyorsanız kesinlikle bu işe girmeniz gerekiyor. İnsanların bir telefon kadar uzağında olduğunuz zaman pazarlamakta olduğunuz ürünlerin satışlarında inanılmaz bir etki yaratması kaçınılmazdır. Müşterilerin call center şikayetleri ve memnuniyetlerinden elde ettiğiniz verilerle ürününüzün gelişimini sağlayabilir aynı zamanda ürününüzü müşteriler ile iletişime geçerek tam olarak tanıyabilirsiniz. Sonuç olarak büyük işler büyük riskler gerektirir. Sıradan bir callcenter kuracaksanız kurmanızın pek bir faydası olmayacaktır. Hal böyle olunca bu işin kolay olmadığını ve maddi yükünün çok fazla olduğunu görebilirsiniz.

Call Center Nasıl Bir Avantaj Sağlayabilir ?

Call center çalışma şekli pozisyondan pozisyona değişiklik göstermektedir. Genel olarak bakıldığında telefon başında bekleyen çalışanlar vardır. Örnek verecek olursak bir müşterinin modemi bozuldu ve hemen modemin üreticisi olan şirketi aradı. Bu sırada call center çalışanları telefonu açar ve müşterinin sorununu dinler. Sorunu kolay bir şekilde çözülebilecek bir sorunsa müşteriye bu durumu tarif eder fakat soruna yapacak bir şeyi yoksa konu hakkında yetkili birime konuyu ileterek çözülmesini bekler. Bu şekilde işleyen sistem de temel hedef müşteriyi anlık olarak memnun edebilmektir.